Tunelul Meseș încetinește finalizarea Autostrăzii Transilvania

Începute de un sfert de veac, lucrările la Autostrada Transilvania vor continua și în următorii ani. Cu toate că unele loturi, printre care și din Sălaj, au fost inaugurate de-a lungul ultimilor ani, iar altele încă se află la stadiul de execuție și urmează să fie finalizate la sfârșitul acestui an, muncitorii vor fi în continuare pe șantier multă vreme de acum înainte.

Pe secțiunea dintre Cluj-Napoca și Oradea, ce traversează și Sălajul, va fi construit cel mai lung tunel de autostradă din țară. De-a lungul anilor au fost date spre circulație mai multe loturi ale drumului de mare viteză, iar în Sălaj, primii 13.5 kilometri de autostradă au fost inaugurați în anul 2023, între localitatea sălăjeană Nușfalău și Suplacu de Barcău din Bihor.

În prezent, circa 130 de kilometri din A3, între Cluj-Oradea sunt nefinalizați, iar multe dintre sectoarele șoselei ar urma să fie date circulației abia peste șase ani. Tunelul Meseș din Sălaj ar duce la o întârziere a finalizării lucrărilor. Două secțiuni din județ, între Poarta Sălajului – municipiul Zalău – Nușfalău, cu lungimea totală de 41 de kilometri, țin încă departe șoferii de acest proiect de infrastructură.

La sfârșitul anului trecut, contractul a fost atribuit de stat unei asocieri de firme, condusă de compania turcă Makyol, pentru proiectare și execuție, potrivit adevărul.ro. Termenul pe care asocierea firmelor îl are pentru secțiunile dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, printre care și tunelul Meseș, este de 78 de luni, respectiv 18 pentru proiectare și 60 pentru lucrările propriu-zise. Pe acest traseu ar urma să fie construite peste 60 de viaducte, poduri și pasaje. Astfel, porțiunea ar urma să fie gata abia în anul 2031.

One Thought to “Tunelul Meseș încetinește finalizarea Autostrăzii Transilvania”

  1. friptură

    copile un articol are trei etape introducere ce vrei să ne spui si o conluzie, ca ai scris un titlu asta nu e articol , si apoi mai faceti misto de altii

Leave a Comment